آیا مرکباتی مشابه نارنگی وجود دارد؟

نارنگی (Citrus tangerina) یک نوع خاص از پرتقال ماندارین (Citrus reticulata) است و از خانواده گیاهان Rutaceae است که به خانواده مرکبات نیز معروف است. این میوه کوچک که منشا آن طنجه، مراکش است، دارای پوست نارنجی مایل به قرمز است که به راحتی پوست می کند. میوه نارنگی شمال دارای پوست نرم و دانه های کوچک است و طعم نارنجی شیرین یا گاهی کمی ترش دارد.

کل میوه – پوست پرتقال و همه آنها – خوراکی است. مانند پرتقال ناف و دیگر انواع مرکبات، پرتقال نارنگی کلمانتین حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و همچنین ویتامین A و پتاسیم است. نارنگی همچنین حاوی فیبر غذایی محلول است، کالری کمی دارد و کربوهیدرات بالایی دارد.

تنگورها (دورگ های پرتقال ماندارین) و تانگلوس (تقاطع بین نارنگی و گریپ فروت) همگی شبیه نارنگی هستند. در اینجا نحوه متفاوت بودن رنگ، شکل و طعم مرکبات در مقایسه با نارنگی آمده است.

  1.  کلمانتین: Citrus clementina کوچکترین پرتقال ماندارین است. این تنگور که به نام نارنگی الجزایری نیز شناخته می شود، رنگ نارنجی پررنگی دارد و به راحتی پوست آن جدا می شود. کلمانتین ها بدون دانه هستند و در مقایسه با نارنگی طعم شیرینی دارند. آنها همچنین کوچکتر از نارنگی هستند.
  2. مینیولا: محبوب ترین تانجلو مینیولا (مرکبات x tangelo) است که به نارنگی ژاپنی زنگ زنبوری نیز معروف است. این میوه شیرین و ترش ملایم است. مینیولا را به راحتی می توانید با اندازه بزرگ و گردن بیرون زده انتهای ساقه اش تشخیص دهید، ویژگی که نارنگی ها فاقد آن هستند.
  3. Murcotts: همچنین به عنوان نارنگی عسل شناخته می شود، مورکوت (Citrus reticulata x Citrus sinensis) یک تنگور نارنجی صاف و روشن با طعمی شیرین و آبدار است. اندازه آن با نارنگی قابل مقایسه است. با این حال، مورکات معمولاً نارنجی عمیق تر است.
  4. Satsumas: مرکبات نارنگی دارای پوست شل و زرد نارنجی است که به راحتی کبود می شود. این تنگور بدون دانه است و طعم شیرینی دارد – شیرین تر از طعم نارنگی. ممکن است در یافتن ساتسوما در فروشگاه‌ها سخت‌تر از نارنگی و سایر مرکبات مشابه باشید.

پرورش دهندگان در آب و هوای گرم، مانند فلوریدا و کالیفرنیا، میوه های تازه را در اوایل زمستان برداشت می کنند و فروشگاه های مواد غذایی میوه ها را از نوامبر تا آوریل ذخیره می کنند. گاهی اوقات میوه های نارنگی با برچسب “ماندارین” به فروش می رسد زیرا گونه های گیاهی بسیار نزدیک هستند. توجه به این نکته مهم است که همه نارنگی ها پرتقال ماندارین هستند، اما همه نارنگی ها نارنگی نیستند.

پرورش دهندگان میوه در دهه 1800 شروع به پرورش نارنگی کردند. امروزه دو نوع پرطرفدار نارنگی دانسی و سانبورست هستند. نارنگی دانسی با نام مستعار نارنگی کریسمس یک میوه قرمز-نارنجی است که در ماه دسامبر می رسد. این میوه دارای بافت چرمی است اما به راحتی پوست کنده می شود و طعم ترش دارد. Sunburst میوه ای به رنگ نارنجی تیره و پرکاربردترین نارنگی است. آفتاب سوختگی خفیف اسیدی و بسیار شیرین است. پرورش دهندگان این نارنگی را در ماه نوامبر برداشت می کنند.

  • منابع:
    1. Tangerine Fruit: 4 Citrus Fruits Similar to Tangerines

  • تبلیغات:
  1. تاریخچه مختصری از کلوچه سنتی

  2. فروشنده بزرگ فلفل دلمه قرمز چهار پر

  3. صادرکننده بهترین رسوب بر شیرآلات

  4. قیمت فروش براق کننده کاشی سرامیک