آیا پوشیدن دستکش جراحی دیسپومد روی حساسیت دست شما تأثیر می گذارد؟

حساسیت لمسی دست انسان در عملکرد پیچیده آن نقش اساسی دارد. پالپ های انگشت بسیار حساس هستند و حاوی گیرنده های حسی زیادی هستند، به عنوان مثال. سلول های مرکل، سلول های مایسنر یا اجسام پاچینی. قرار دادن یک مانع، مانند یک دستکش جراحی دیسپومد، بین این گیرنده‌های حسی و سطحی که در حال کاوش یا دستکاری است، مانع از حساسیت لمسی می‌شود که نقش مهمی در عمل پزشکی – به‌ویژه جراحی – دارد.

زمانی که جراحان بیش از یک قرن پیش شروع به استفاده از دستکش کردند، این کار عمدتاً برای اهداف بهداشتی بود. بعدها دلایل دیگری مانند پیشگیری از درماتیت دست نیز اهمیت مشابهی پیدا کرد. در طول سال‌ها، استفاده از دستکش‌های جراحی برای جلوگیری از عفونت‌های محل جراحی و محافظت از جراح به یک عمل رایج تبدیل شده است.

با این حال، معایب احتمالی، مانند کاهش مهارت دستی و حساسیت لمسی، در تضاد با این مزایای ایمنی قرار دارند. اگرچه اهمیت استفاده از دستکش برای کنترل عفونت معمولاً پذیرفته شده است، مطالعات نشان داده است که مطابقت با دستورالعمل‌های استفاده از دستکش جراحی بدون پودر ممکن است متفاوت باشد، بسته به اعتماد کاربر به عملکرد دستکش.

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که پزشکان ممکن است هنگام انجام کارهایی که نیاز به سطح بالاتری از حساسیت دارند، دستکش های محافظ خود را بردارید. لمس نبض، زیرا احساس می کنند که دستکش ممکن است عملکرد بالینی آنها را محدود کند.

از آنجایی که داده‌های مربوط به عملکرد لمسی، در حین پوشیدن دستکش جراحی مدی اسمارت ، بحث‌برانگیز باقی می‌مانند، این مطالعه با هدف بررسی تأثیر انواع مختلف دستکش و عادات پوشیدن (دستکش‌های دوتایی، دستکش‌های بزرگ و کوچک) ممکن است بر آن داشته باشد.

این مطالعه آزمایشی اکتشافی توسط کمیته اخلاق مؤسسه ما (شماره مرجع: 613/19 S؛ UIN: researchregistry5868) مجاز است و مطابق با اعلامیه هلسینکی است. این کار مطابق با معیارهای STROCSS [8] گزارش شده است. تنها بیمارانی که رضایت کتبی خود را پس از توضیح روش مطالعه به آنها داده بودند، وارد شدند. هیچ بیماری از شرکت کردن خودداری نکرد.

بیماران در طی چهار هفته دستکش جراحی پودری دست ما انتخاب شدند و از نظر معیارهای خروج غربالگری شدند و داوطلبان وارد شدند. معیارهای خروج شامل اختلالات عصبی، بیماری عروق محیطی اندام فوقانی، آرتریت روماتوئید یا سایر اختلالات کلاژن موثر بر اعصاب محیطی بود. همچنین بیمارانی که به دلیل اختلالات روانی مانند زوال عقل و روان پریشی یا آلرژی به لاتکس قادر به مشارکت نبودند از مطالعه خارج شدند. سن بیماران برای افزایش قابلیت مقایسه به 20 تا 35 سال محدود شد.

ما 27 بیمار سالم را با میانگین سنی 2/3 ± 7/24 سال (حداقل: 21 سال، حداکثر: 33 سال) وارد و ارزیابی کردیم. به دلیل غربالگری پیش بالینی

  • منابع:
    1. Do your surgical glove wearing habits affect your tactile sensibility?
  • تبلیغات:
    1. براق کردن کاشی آشپزخانه با استفاده از روغن موتور
    2. خرید مستقیم براق کننده قلع
    3. مرجع پخش پمپ آبیاری باغ
    4. مرکز پخش نرمه گندله سنگ آهن