از سوختن قیر شرکت ستاره سبز جویبار لاک تولید می شود

همانطور که از نام آن پیداست، قیر جاده ماده ای است که برای ساخت و تعمیر سطوح جاده استفاده می شود.

کلمه قیر شرکت ستاره سبز جویبار خود به ماده خامی اطلاق می شود که از نفت به دست می آید که بخشی از مخلوط معدنی قیر مورد استفاده راه سازان است.

در زیر به طور دقیق توضیح می دهیم که این ماده محبوب چگونه ساخته می شود، چه ویژگی هایی دارد و چه انواعی دارد.

آسفالت جاده چگونه ساخته می شود؟
جاده های آسفالتی بیش از 100 سال است که ساخته شده اند و تقریباً در سراسر جهان یافت می شوند و تعداد کمی از مردم می دانند که قیر طبیعی (که در طبیعت به شکل رسوب یافت می شود) در ساخت و ساز در دوران باستان استفاده می شده است.

قیر شرکت ستاره سبز جویبار

با این حال، توسعه فناوری به دست آوردن قیر در نتیجه فرآوری نفت در پایان قرن 19 بود که استفاده از این ماده در مقیاس وسیع آغاز شد.

در لهستان، پس از جنگ جهانی اول، زمانی که پالایشگاه‌های داخلی شروع به تهیه مستقل قیر نفتی کردند، ساخت جاده‌های آسفالتی به سرعت شروع شد.

امروزه، تولید آن تقریباً مانند آن زمان به نظر می رسد و ابتدا در نتیجه فرآوری نفت خام، ماده پایه به دست می آید که در مخلوط روسازی جاده به عنوان چسبنده برای اجزای دیگر مانند ماسه، شن یا پودر آهک عمل می کند و ویژگی بارز آن این است که با حرارت دادن به مایع تبدیل می شود و با سرد شدن سخت می شود.

محصول نهایی که آسفالت جاده است، عمدتاً حاوی سنگدانه است، زیرا تنها چند درصد قیر مناسب در چنین مخلوطی وجود دارد.

با این حال، نقش مهمی ایفا می کند، زیرا نه تنها یک ماده اتصال دهنده برای سنگدانه (محافظ کننده) است، بلکه از آن در برابر عوامل خارجی محافظت می کند.