استفاده خاندان سلطنتی انگلیس از سفره قلمکار اصفهان

سفره
سفره پارچه ای است که برای محافظت از آن به ویژه هنگام غذا روی میز قرار می گیرد همچنین یک عنصر تزئینی است که میز را می پوشاند و با ظروف غذاخوری یا داخلی مطابقت دارد.

سفره قلمکار اصفهان در برابر لکه ها درمان می شود و این منسوجات برای محافظت در برابر لکه و کپک و مراقبت آسان مناسب هستند.

در قرون وسطی از سفره برای تمیز کردن دست ها استفاده می شد و در دوره رنسانس، رومیزی ها با نشان های خانواده های ثروتمند گلدوزی می شد.

رومیزی ها در شکل ها و اندازه های مختلفی هستند که متناسب با میزهایی که می پوشند.

کتانی باستانی فقط از مواد طبیعی (کتان، پنبه، ماستیزو (مخلوطی از پنبه و کتان)، کنف ساخته می‌شد.

تو می دانی که؟ ماین در جولای 2016 با انجام یک سفره 20427 کیلومتری رکورد طولانی ترین سفره جهان را شکست.

سفره قلمکار اصفهان

دستمال سفره
دستمال سفره یک تکه کتانی است و پارچه ای است که معمولاً مربع یا مستطیل شکل است و برای پاک کردن دست یا دهان هنگام غذا استفاده می شود.

دونده میز
رومیزی که به آن وسط نیز می گویند، نوعی سفره باریک است و برای محافظت یا تزئین آن در امتداد میز (از این رو نام آن است) اجرا می شود و این نوار پارچه ای است که می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، اما اغلب مستطیل شکل است.

میز رانر معمولاً در امتداد کل میز قرار می گیرد و بشقاب ها یا عناصر تزئینی روی آن قرار می گیرند.

با این حال، گاهی اوقات از آن در عرض میز استفاده می شود، در این صورت ظروف غذاخوری را بهتر می کند، زیرا به عنوان یک تشک بزرگ برای دو نفر عمل می کند که لیوان، بشقاب و کارد و چنگال روی آن قرار می گیرد.

سفره های فردی

سفره پارچه ای است که معمولاً مستطیل شکل است که روی میز یا روی سفره قرار می گیرد و زیر بشقاب و کارد و چنگال هر مهمان قرار می گیرد تا از میز یا سفره در برابر لکه محافظت کند و جلوه ای تزئینی به میز بدهد.

این یک دلال عتیقه ایتالیایی به نام سیندی پتی است که می توانست این راه را برای زیباتر کردن میزی که تزئین آن برای سلیقه او بسیار ساده است پیدا کند.