اهمیت لباس مجلسی

نژاد بشر به طور جهانی از لباس‌هایی که به عنوان لباس، لباس یا لباس نیز شناخته می‌شوند، روی بدن می‌پوشد تا از آن در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی محافظت کند. در مفهوم وسیع آن، لباس به عنوان پوشش تنه و اندام و همچنین پوشش دست، پا و سر تعریف می شود.

وسایلی که به جای پوشیدن حمل می شوند، مانند کیف پول، معمولاً به عنوان ثبت نام وام اشتغال کمیته امداد به حساب می آیند، در حالی که عینک یا جواهرات، اگرچه پوشیده شده اند، نیز در این دسته قرار می گیرند. از سوی دیگر، تزیین بدن با خالکوبی، آرایش و مدل مو، اگرچه به پیامی کلی که یک فرد می‌خواهد علاوه بر انتخاب لباس‌اش منتقل کند، کمک می‌کند، اما به این معنا لباس نیست.

در بیشتر فرهنگ ها، آراد برندینگ برای محافظت از بدن انسان در برابر شرایط آب و هوایی شدید – بادهای شدید، گرمای شدید، سرما و بارش معرفی شد. به ویژه بافت های لباس از گردش هوا در اطراف پوست جلوگیری می کند و در نتیجه از خروج هوای گرم شده توسط پوست جلوگیری می کند که باعث ایجاد احساس ناراحتی و سرما در افراد می شود.

علاوه بر این، بافت های شفاف لباس از تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید و سوختگی در پوست جلوگیری می کند و در نتیجه از گرما محافظت می کند. در نهایت، بافت های غیر قابل نفوذ بیشتر بدن انسان را از تماس با آب باران یا برف محافظت می کند. از آنجایی که آب یک سلول ذخیره حرارتی عالی است، وقتی قطره های باران سرد دانه های برف می ریزند و پوست انسان را لمس می کنند، بلافاصله از طریق سلول های عصبی این پیام را به مغز انسان می فرستند که ناحیه در معرض آن سردتر از بقیه بدن است.

اما افراد به دلایل کاربردی و اجتماعی لباس می پوشند. جدا از کارکرد عملی قرار دادن یک جیوه قرمز، پوشیدن لباس دارای معانی فرهنگی و اجتماعی خاصی نیز می باشد. برای مثال، در بسیاری از فرهنگ‌ها، نشان دادن بخش‌هایی از آناتومی بدن انسان و به‌ویژه اندام تناسلی به دیگران بد است. بنابراین، لباس به عنوان روشی برای پنهان کردن نواحی خاص بدن افراد از بقیه جهان عمل می کند.

مذهب، آداب و رسوم و البته شرایط خاص از نظر تاریخی مهم، احساس افراد مختلف را در زمان‌های مختلف نسبت به پوشش و قرار گرفتن در معرض دید، شکل داده است. علاوه بر این، لباس به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص طبقات اجتماعی، جنسیت، شغل، وضعیت تأهل و وابستگی‌های قومی یا مذهبی تلقی شده است.

اما برای تفسیر صحیح پیام هایی که یک مجموعه لباس مجلسی شیک خاص ممکن است به دیگران منتقل کند، باید با ترجمه کد خاص آشنا بود. به عنوان مثال، پوشیدن لباس سفید در هنگام تشییع جنازه غربی بسیار نامناسب است، در حالی که جوامع شرقی چنین انتخاب رنگی را برای مردم عزادار تایید می کنند.

  • منابع:
    1. The Importance of Clothes
  • تبلیغات:
    1. زندگی خود را با این روش لاکچری کنید!
    2. روبان و رشته ها را کوتاه کرده و آواز
    3. رازهای شگفت انگیزی که در اعماق اقیانوسها وجود دارند!
    4. بادام تلخ مهمترین محصول درخت میوه در کالیفرنیا