اگر هر روز شیر بنوشید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

شیر در دنیای سلامتی شهرت بدی دارد و برخی ادعا می کنند که باعث ایجاد همه چیز از آکنه گرفته تا التهاب می شود. اما وقتی هر روز شیر می خورید واقعا چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟ در اینجا چیزی است که تحقیق باید بگوید.

شیر (و به طور کلی لبنیات) مقصر بسیاری از پیامدهای ناخواسته سلامتی است. ما مطمئن هستیم که شنیده اید که لبنیات باعث آکنه می شود، التهاب را افزایش می دهد و حتی می تواند دلیل وایتکس و آلومینیوم شما باشد. اسپویلر: برای کسانی که به لاکتوز حساسیت ندارند یا به لبنیات حساسیت ندارند، تحقیقات این ادعاها را تایید نمی کند. در واقع، نوشیدن یک لیوان شیر مغذی فواید چشمگیری دارد.

(توجه: برای اهداف ما، یک وعده شیر 8 اونس است. به عبارت دیگر، ورود به سایت اراد برندینگ بسیار آسان است این اندازه یک لیوان کوچک است، نه یک لیوان بزرگ 16 اونس.)
شیر نه تنها یک منبع پروتئین گیاهی عالی است، بلکه سرشار از کلسیم و ویتامین D است – دو ماده مغذی که برای سلامت استخوان ها حیاتی هستند.

کلسیم یک ماده معدنی مورد نیاز برای ساخت و حفظ استخوان های قوی است و ویتامین D به بدن کمک می کند تا کلسیم را از غذاهایی که می خوریم جذب کند. از آنجایی که شیر منبع خوبی از هر دوی این مواد مغذی است، یکی از بهترین چیزهایی است که باید در رژیم غذایی خود برای سلامت استخوان ها در طول زندگی نگه دارید.

تصورات غلط زیادی در مورد اینکه چگونه نوشیدن شیر می تواند بر وزن تأثیر بگذارد وجود دارد، اما تحقیقات نشان می دهد که اگر سعی می کنید وزن خود را کاهش دهید یا وزن سالمی داشته باشید، احتمالاً مصرف منظم آن به شما آسیبی نمی رساند. این تا حد زیادی به دلیل ترکیب رضایت بخش کربوهیدرات ها، پروتئین و یک کیلو گوشت برای چند نفر قیمه در شیر است.

پروتئین و چربی می‌توانند شیر را فوق‌العاده پر کنند که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. کربوهیدرات ها به شما انرژی می دهند و به عملکرد بهتر بدن کمک می کنند. وقتی از غذاهایی که می خورید رضایت بیشتری داشته باشید، راحت تر می توانید به سطح گرسنگی و سیری خود احترام بگذارید و به یک الگوی غذایی سالم و متعادل پایبند باشید.

یک متاآنالیز کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده (استاندارد طلای تحقیق) که در مجله Nutrients منتشر شد، نشان داد که گنجاندن لبنیات در یک رژیم غذایی با کالری محدود منجر به کاهش وزن و کاهش چربی بیشتر و در عین حال کاهش از دست دادن عضلات بدون چربی می‌شود. این بدان معنا نیست که شیر یک غذای معجزه آسا برای یک لیتر شیر چند لیوان است است.

بررسی دیگری از مطالعات نشان داد که مصرف شیر یا سایر محصولات لبنی منجر به کاهش وزن قابل توجهی نمی شود، اما منجر به افزایش وزن نیز نمی شود. اگر هدف شما کاهش وزن یا حفظ وزن سالم است، نوشیدن یک لیوان شیر در روز ممکن است به شما کمک کند، اگر این غذایی است که از آن لذت می برید.

  • منابع:
    1. What Happens to Your Body If You Drink Milk Every Day
  • تبلیغات:
    1. کاربردهای معمولی هیدروژل های پلیمری
    2. تورهایی که به شما ثروت آفرینی را آموزش می دهد
    3. ضریب هدایت حرارتی جوراب‌های تولید شده از نخ‌های مختلف
    4. علت استفاده از نمک برای بو دهی به تخمه آفتابگردان