بادمجان در بازار امروز به کسب و کار فروشندگان برکت داد

بادمجان حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است و به نظر می رسد لوتئین در سلامت چشم نقش دارد و ممکن است به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن، که می تواند منجر به از دست دادن بینایی در افراد مسن شود، کمک کند.

بادمجان در بازار امروز حاوی اگزالات است، اگرچه مقادیر کمتری نسبت به اکثر میوه ها و سبزیجات دارد و اگزالات ها می توانند به تشکیل سنگ کلیه در برخی از افرادی که مستعد جذب اگزالات هستند کمک کنند و بدون درمان، سنگ کلیه می تواند منجر به آسیب حاد کلیه یا مرگ کلیه شود.

غذاهای حاوی اگزالات، مانند بادمجان، ممکن است برای افراد مستعد ابتلا به سنگ کلیه مناسب نباشد و هر فردی که این بیماری را دارد باید مصرف غذاهای حاوی اگزالات را محدود کند.

بادمجان: خطرات احتمالی

جذب ناسونین و آهن

ناسونین، یک ماده شیمیایی گیاهی در بادمجان، به مولکول های آهن می چسبد و آن را از سلول ها خارج می کند و این روش می تواند برای افرادی که آهن زیادی در بدن خود دارند مفید باشد.

اما افرادی که سطح آهن پایینی دارند نباید مقادیر زیادی از غذاهای حاوی ناسونین مصرف کنند.

بادمجان در بازار امروز

مسمومیت با سولانین

بادمجان ها از خانواده شب بو هستند و گل پامچال حاوی آلکالوئیدهایی مانند سولانین است که می تواند سمی باشد و سولانین از این گیاهان در مرحله رشد محافظت می کند.

خوردن این گیاهان می تواند منجر به علائمی مانند سوزش گلو، حالت تهوع، استفراغ و آریتمی قلبی شود و واکنش می تواند کشنده باشد.

مردم معمولاً در صورت مصرف سیب زمینی هایی که سبز شده اند در معرض خطر مصرف بیشترین سولانین هستند.

بادمجان حاوی مقادیر کمی سولانین است و مصرف مقادیر کم تا متوسط ​​آن تاثیر قابل توجهی نخواهد داشت.

آلرژی

در موارد نادر، یک یا چند ترکیب باعث واکنش آلرژیک می شود و به نظر می رسد علت اصلی پروتئین انتقال چربی در گیاه باشد.

علائم یک واکنش ممکن است شامل کهیر، تورم و مشکل در تنفس باشد و هر کسی که این علائم را تجربه می کند باید کمک پزشکی اورژانسی دریافت کند، زیرا ممکن است آنافیلاکسی، یک واکنش آلرژیک تهدید کننده زندگی، داشته باشد.