باطری ماشین 24 ولت که با ترکیدن باعث مرگ دو نفر شد

اصل عملکرد باتری
اصل عملکرد باتری بر اساس تشکیل اختلاف پتانسیل بین دو الکترود غوطه ور در یک الکترولیت است.

هنگامی که یک بار به باطری ماشین 24 ولت متصل می شود، ماده فعال روی الکترودهای مثبت و منفی وارد یک واکنش شیمیایی با الکترولیت می شود که تا حدی به یون های مثبت و منفی تجزیه می شود و تحت عمل EMF باتری، جریان الکتریکی در جهتی از الکترود مثبت به سمت منفی جریان می یابد.

الکترون های انباشته شده روی الکترود منفی در مدار خارجی در جهت مخالف جریان می یابند و الکترون ها که در امتداد شبکه های الکترود حرکت می کنند، جریان الکتریکی تولید می کنند، در حالی که ولتاژی حدود دو ولت در یک بانک تشکیل می شود.

باطری ماشین 24 ولت

پس از عبور الکترون های بانک اول به بانک دوم، دو ولت دیگر افزایش می یابد، سپس همه چیز تکرار می شود تا زمانی که ولتاژ باتری ماشین در خروجی 12 ولت شود.

توجه به این نکته ضروری است که در حین تخلیه، یک واکنش اکسیداتیو رخ می دهد که منجر به تشکیل سولفات سرب بر روی صفحات الکترود و تخلیه الکترولیت می شود.

برای شارژ باتری خودرو، باید یک منبع جریان را به منبع آن متصل کرد که ولتاژ آن بیش از emf باتری است و جریان از طریق باتری در جهت مخالف جریان تخلیه جریان می یابد و الکترون ها از الکترودهای منفی به الکترودهای مثبت جریان می یابند و ترکیب یونی الکترولیت نیز بازسازی می شود.

به عنوان یک قاعده، اعتقاد بر این است که هر چه ظرفیت باتری بیشتر باشد، بهتر است و با این حال، باید توجه داشت که هنگام انتخاب باتری برای ماشین خود، باید توصیه های سازنده را برای ظرفیت و ولتاژ در نظر بگیرید بنابراین، باتری “صحیح” خودرو باتری است که مطابق با ویژگی های مورد نیاز انتخاب می شود.