با شوینده صورت نفیس خوابی راحت را تجربه کنید

شستن صورت یکی از حرکات روزانه است که ما هر روز انجام می دهیم و برای مراقبت از پوست ضروری است: به این ترتیب آلودگی ها مانند کثیفی، زباله ها و باکتری ها از بین می روند و پوست را تمیز و شاداب می کنند.

با این حال، همه نمی دانند چند بار در روز شستن صورت و در چه دمایی توصیه می شود: ولرم؟ داغ؟ سرد؟ مقاله ای که در Healthline منتشر شده است به این سوالات پاسخ می دهد و توصیه های تخصصی برای شستشوی صورت ارائه می دهد.

شستن صورت با آب سرد و شوینده صورت نفیس چندین مزیت بالقوه دارد، مانند پیشگیری از آکنه و روزاسه، سوفیا کنپ، متخصص زیبایی، می‌گوید: «آب داغ چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد و سطح سبوم را کاهش می‌دهد که به حفظ رطوبت کمک می‌کند و می‌تواند باعث ایجاد جوش شود».

در نتیجه، آبی که خیلی داغ است “می تواند پوست را خشک کند”، در این حالت، آب سرد می تواند به تنظیم سطح مناسب چربی طبیعی روی پوست کمک کند.

در حالی که آب داغ منافذ شما را باز می کند، شستن صورت با آب سرد آنها را می بندد و جریان خون را افزایش می دهد، طبق تحقیقات*، این امر ناشی از قرار گرفتن در معرض سرما است که جریان خون را به ناحیه در معرض آن می فرستد.

به نوبه خود، افزایش جریان خون از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت بهتری می کند و می تواند ظاهری سالم به پوست بدهد.

برخی از معایب مربوط به آب سرد روی صورت شما وجود دارد، Knapp توضیح می‌دهد: «از آنجایی که آب سرد منافذ را باریک می‌کند، باکتری‌ها و زباله‌ها می‌توانند به دام بیفتند و به راحتی آب داغ از آن خارج نشوند.»

این متخصص توصیه می کند ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید تا آرایش و آلودگی های روزانه از بین برود، سپس، برای سفت شدن منافذ و بهبود گردش خون برای درخشندگی سالم، با آب سرد آبکشی کنید.

آکادمی پوست آمریکا شستن صورت خود را با آب گرم توصیه می کند، که میانه مناسبی برای انواع پوست است، یکی دیگر از مزایای شستن صورت با آب گرم این است که باعث جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست می شود.

به گفته دکتر آن بیل، پزشک مراقبت از پوست و بنیانگذار AbsoluteJOI Skincare، اگر پوست خود را در معرض دمای شدید آب قرار دهید، مانند عبور از سرمای گرم، خطر شکستن مویرگ های ریز زیر پوست وجود دارد.