برنج قهوه ای 111 گیلان موجب افزایش هورمون شادی در افراد افسرده میشود

مطالعه پیش بالینی دیگری توسط میورا و همکاران گزارش کردند که تغذیه موش‌های حامل کبد با برنج سفید منجر به افزایش کلسترمی می‌شود، که وقتی موش‌ها با رژیم غذایی حاوی برنج قهوه ای 111 جوانه‌زده تغذیه شدند، می‌توان آن را با موفقیت سرکوب کرد.

آنها احتمالاً این کار را با تنظیم مجدد کاتابولیسم کلسترول انجام می دهند. مطالعات دیگر همچنین اثرات ضد دیس لیپوپروتئینمی و کاهش کلسترول برنج قهوه ای جوانه زده را گزارش کرده اند.

مطالعات بالینی انسانی برای ارزیابی اثرات برنج قهوه ای جوانه زده بر دیس لیپوپروتئینمی محدود است. در یک مطالعه بالینی شامل شصت زن ویتنامی (45 تا 65 ساله) با اختلال تحمل گلوکز، تأثیر مصرف برنج قهوه‌ای جوانه‌زده و برنج سفید بر روی قند خون و پروفایل لیپیدی مورد ارزیابی قرار گرفت. پس از چهار ماه مداخله، Bui و همکاران.

بهبودی در سطح گلوکز و چربی خون در گروه رژیم غذایی برنج قهوه ای قبل از جوانه زدن در مقایسه با گروه برنج سفید مشاهده کردند.

برنج

به طور مشابه، یک کارآزمایی کنترل تصادفی بر روی 11 بیمار دیابتی نیز کاهش قابل توجهی در سطح کلسترول تام و تری گلیسیرید سرم بدنبال مصرف برنج قهوه ای از قبل جوانه زده به مدت 14 هفته در مقایسه با گروه برنج سفید گزارش کرد.

با این حال، چنین بهبودی در پروفایل لیپیدی سرم و سایر پارامترهای متابولیک در داوطلبان سالمی که رژیم غذایی برنج سفید یا رژیم غذایی برنج سفید به همراه برنج قهوه ای جوانه زده (1:1، وزنی بر وزن) را برای 11 تا 13 ماه دنبال کردند، مشاهده نشد.

با این حال، این ممکن است به دلیل وجود برنج سفید در رژیم غذایی باشد که اثرات مفید برنج قهوه ای جوانه زده را کاهش می دهد. هیپرکلسترولمی ناشی از رشد هپاتوم را می توان با تنظیم متابولیسم کلسترول سرکوب کرد.

برنج قهوه ای جوانه زده نیز در مقایسه با برنج قهوه ای تاثیر بیشتری بر روی اثرات ترمیمی سطح کلسترول دارد. این ثابت می کند که برنج قهوه ای جوانه زده تأثیر بیشتری بر کلسترول خون بالا دارد.