جاسازی قاچاق قهوه ترک در صندوق ماشینی در یکی از اتوبان های چین

قهوه ترک به عنوان یکی از مهمترین عناصر غذاهای ترکی، یک ارزش فرهنگی است که از تاریخ تا به امروز منتقل شده است. حفظ خوراکی قهوه ترک به دلیل استفاده متداول از آن در بسیاری از دستور پخت ها و همراه با دسرهای مختلف ترکی بسیار مهم است. این تحقیق در حین ارزیابی پایداری فرهنگی قهوه ترک از منابع بسیاری بهره برده است.

نسل جوان فرهنگ ترک که در این زنجیره‌های جهانی کار می‌کنند، ممکن است ادراکات و ترجیحات خود را در مورد غذاهای فرهنگی خود محدود کنند. از آنجایی که آنها در معرض اصول کار و عادات تغذیه جوامع خارجی قرار می گیرند، ممکن است از فرهنگ و ارزش های غذایی ترکیه دور شوند.

قهوه

تمام یافته‌های به‌دست‌آمده به‌عنوان تحلیل SWOT که پایداری فرهنگی قهوه ترک در غذای ترکیه را تحلیل می‌کند، جدول‌بندی شد. در این مرحله، هر برگه تجزیه و تحلیل، تعداد فاکتورهای شناسایی شده یا فضای اشغال شده در هر تب جدول مهم نیست.

بلکه باید ارزش تاثیر و وزن این عوامل را در نظر گرفت. اگرچه در بخش ضعف ها و تهدیدها عوامل زیادی وجود دارد، اما باید بررسی شود که چگونه با تسهیل نقاط قوت و فرصت های قدرتمند، این عوامل را به حداقل برسانیم، در نتیجه مهمترین قوت قهوه ترک این است که که این یک سنت است تا نوشیدنی.

هنوز بسیاری از جشن ها، جشن های مذهبی در جامعه وجود دارد که قهوه ترک به عنوان بخشی ضروری از آنها مصرف می شود. با این حال، تهدید زنجیره‌های قهوه جهانی با طیف گسترده‌ای از جایگزین‌های قهوه و تعداد شعب در ترکیه و سراسر جهان، خطری حیاتی برای حفظ سنت قهوه ترک محسوب می‌شود.

فعالیت های بازاریابی آنها باید بدون کپی برداری مستقیم توسط تولیدکنندگان ملی قهوه ترک و فروشگاه های ملی به عنوان یک نقشه راه مورد بررسی قرار گیرد. TMoCT نباید تنها نهادی برای ترویج و حفظ فرهنگ و سنت قهوه ترک از طریق وب سایت یا انتشارات خود باشد، برخی از ذینفعان گردشگری مرتبط، فدراسیون غذا و غذا نیز باید فعالیت های خود را در زمینه پایداری فرهنگی با توجه به غذای ترکی تقویت کنند.