دانشمندان با توت فرنگی مازندران واکسن ساختند

توت فرنگی تازه یکی از محبوب ترین، با طراوت ترین و سالم ترین خوراکی های روی کره زمین است.

امروزه بیش از 600 گونه وجود دارد و  توت فرنگی نوعی توت شیرین و کمی تند است و به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی در بین 10 میوه و سبزیجات برتر قرار دارد.

فواید خوردن انواع میوه ها و سبزیجات از جمله توت فرنگی در مازندران متفاوت است و با افزایش مصرف غذاهای گیاهی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان کاهش می یابد.

مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات نیز با پوست و موی سالم، افزایش انرژی و وزن بدن سالم تر همراه است و افزایش مصرف میوه و سبزیجات به طور قابل توجهی خطر چاقی و مرگ و میر کلی را کاهش می دهد.
توت فرنگی: فواید
توت فرنگی دارای تعدادی فواید بالقوه برای سلامتی است و می تواند به محافظت در برابر تعدادی از بیماری ها کمک کند.

توت فرنگی در مازندران

بیماری های قلبی
مطالعه هاروارد نشان داد که مصرف منظم آنتوسیانین ها، دسته ای از فلاونوئیدهای موجود در توت ها، می تواند خطر حمله قلبی را تا 32 درصد در زنان جوان و میانسال کاهش دهد.

فلاونوئید کورستین که در توت فرنگی یافت می شود، یک ضد التهاب طبیعی است که به نظر می رسد خطر ابتلا به تصلب شرایین را کاهش می دهد و از آسیب ناشی از کلسترول بد (LDL) در مطالعات حیوانی محافظت می کند.

محتوای پلی فنل بالا در توت فرنگی همچنین ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را با جلوگیری از تجمع پلاکت ها و کاهش فشار خون از طریق مکانیسم های ضد التهابی کاهش دهد.

مطالعات دیگر نشان داده اند که توت فرنگی به کاهش سطح هموسیستئین، یک اسید آمینه در خون که با تخریب پوشش داخلی عروق مرتبط است، کمک می کند.

همچنین فیبر و پتاسیم موجود در توت فرنگی از سلامت قلب حمایت می کند و در یک مطالعه، شرکت‌کنندگانی که 4069 میلی‌گرم پتاسیم در روز مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که روزانه حدود 1000 میلی‌گرم پتاسیم مصرف می‌کردند، 49 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری ایسکمیک قلبی بودند.