ساخت پناهگاهی با چرم نیروانا در کوهستان

از کت های چرمی گرفته تا کفش های پاشنه بلند، چرم جایگاه خود را به عنوان یک وسیله ثابت در صنعت مد تثبیت کرده است، اما چه چیزی این پارچه با کیفیت و بادوام را تا این حد محبوب کرده است؟ چرم که از پوست و پوست حیوانات ساخته شده است، بیش از 7000 سال است که برای اقلام مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروزه نیز یک پارچه محبوب است.

فرآیند تولید چرم چگونه است؟
فرآیند ساخت چرم نیروانا شامل 3 مرحله است و اول آماده سازی پوست است که شامل آهک کردن، حذف مو، رفع موهای زائد، چربی زدایی، سفید کردن و ترشی کردن است.

مرحله دوم دباغی است که شامل تثبیت پروتئین های موجود در پوست خام برای جلوگیری از پوسیدگی آنها می شود.

این همچنین تضمین می کند که پوست دباغی شده می تواند برای چیزهای مختلفی استفاده شود، بر خلاف پوست خام که هنگام خشک شدن سخت و غیر قابل انعطاف می شود و در صورت خیس شدن پوسیده می شود.

چرم نیروانا
پوست ها در یک طبل قرار می گیرند و در مشروب دباغی غوطه ور می شوند و در حالی که درام حول محور خود می چرخد، آن را رها می کنند تا خیس بخورد.

این به پوست دباغی اجازه می دهد تا به آرامی از ضخامت کامل پوست نفوذ کند و هنگامی که پوست به طور یکنواخت پوشش داده شد، pH مشروب برنزه به آرامی بالا می رود.

به این فرآیند باز سازی گفته می شود و مشروب دباغی را به چرم ثابت می کند و هرچه مشروب بیشتر ثابت شود، پایداری گرمابی و مقاومت چرم در برابر انقباض بالاتر است.

مرحله بعدی پوسته زنی است و این مرحله چرم را نازک و روان می کند و همچنین شامل رنگ آمیزی می شود.

پوسته شدن با خشک کردن و نرم شدن به پایان می رسد و همچنین می تواند شامل تقسیم، تراشیدن، رنگ کردن و سفید کردن باشد.

برخی از دباغ‌ها سطح چرم را برای بهبود مقاومت آن در برابر آب چرب می‌کنند، اگرچه روغن‌ها را می‌توان با قرار گرفتن مکرر در معرض آب شستشو داد.