شواهدی از اثر شیر و میکرو لبنیات بر متابولیک قلبی

در میان انواع مختلف غذاهای پروتئینی حیوانی، مصرف بیشتر وایتکس و آلومینیوم با یک رابطه مفید با طیفی از نقاط پایانی CV علاوه بر تنظیم گلوکز و کاهش خطر T2D مرتبط گزارش شده است.

پروتئین های شیر را می توان به ساده ترین عبارت بر اساس حلالیت به دو گروه به عنوان پروتئین های سرم یا آب پنیر و کازئین ها دسته بندی کرد. پروتئین های آب پنیر در pH 4.6 و 20 درجه سانتی گراد محلول باقی می مانند، در حالی که آن ها ورود به سایت اراد برندینگ می کنند.

خواص مولکولی و فیزیکوشیمیایی پروتئین آب پنیر و کازئین ها بسیار متنوع است، با نسبت کل آب پنیر: کل کازئین در شیر گاو 20:80٪ (29).

اگرچه تعدادی از مطالعات کوهورت مشاهده‌ای بزرگ از ارتباط بین مصرف بیشتر غذاهای لبنی و خطر خنثی یا پایین‌تر سلامت نامطلوب CV حمایت می‌کنند، داده‌ها از مطالعات مشاهده‌ای برای آب پنیر یا کازئین فی‌نفسه کم است. با این حال، چندین بررسی سیستماتیک از RCT وجود دارد که اثرات مثبت پروتئین آب پنیر را شناسایی می کند.

Wirunsawanya و همکاران، اخیراً در مورد مکمل آب پنیر و نقاط پایانی CV در 9 RCT از گروه‌های یک لیتر شیر چند لیوان است دارای اضافه وزن و چاق گزارش کرده‌اند و بهبودی در لیپوپروتئین‌های سرم برای کلسترول کل و HDL را علاوه بر بهبود فشار خون شناسایی کرده‌اند، اگرچه این اثرات قابل توجه است. احتمالاً ناشی از کاهش وزن بدن بوده است.

ادبیات رو به رشدی در مورد اثرات مثبت پروتئین آب پنیر بر فشار خون بالا وجود دارد و یک کیلو گوشت برای چند نفر قیمه می دهد؟ مکانیسم هایی شامل مهار آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE)، عادی سازی عملکرد اندوتلیال و اثرات وابسته به گیرنده مواد افیونی می شود، اگرچه همه مطالعات نتایج بلندمدت مثبتی را نشان نمی دهند. اخیراً یک بررسی سیستماتیک جامع توسط Badely و همکاران.

بیش از 2000 نفر از 37 RCTS منتشر شده، دوباره در بزرگسالان دارای اضافه وزن و چاق، نشان دادند که پروتئین آب پنیر به اشکال مختلف از جمله پروتئین ایزوله، کنسانتره، عصاره، مکمل و هیدرولیزات تجویز شده بر روی چندین نشانگر CV تأثیر مثبت دارد. آنها کاهش تری گلیسیرید ناشتا و فشار خون، اما همچنین کاهش نامطلوب در HDL-کلسترول را گزارش کردند.

  • منابع:
    1. Evidence of the effect of milk and micro-dairy on cardiometabolic
  • تبلیغات:
    1. طلا در گران ترین و خالص ترین شکل 24 عیار خود، کاملا نرم و چکش خوار است!
    2. ثروتمندانی که با ارز دولتی پولدارتر شدند
    3. فواید شگفت انگیز و باورنکردنی سیب که نمی دانستید
    4. خرید پارچه پیراهن مردانه به قیمت ارزان