ماجرای عجیب هدیه دادن پوست خرس برای عروسی

خرس قطبی به لطف خز و پوست کارآمد خود می تواند در دمای بسیار پایین زنده بماند. پوست خرس قطبی از سه لایه تشکیل شده است. لایه بیرونی، خز، از موهای محافظ و زیر خز متراکم تر تشکیل شده است. این خز کمی شفاف است، بنابراین گرمای خورشید می تواند به لایه دوم یعنی پوست نفوذ کند.

این پوست سیاه است که گرمای خورشید را جذب می کند. لایه سوم از نوع عایق است و به عنوان عایق عمل می کند.

Cafsia معتقد است که تقلید عملکرد حرارتی پوست خرس قطبی می تواند عایق کاری کارآمدی برای خانه های ما ایجاد کند. او تحقیقات خود را به دلیل خطرات سلامتی که مواد عایق سنتی برای کاربران ایجاد می کند، آغاز کرد. پلی اسکین از تمام مواد زیستی و قابل بازیافت ساخته شده است.

عایق از سه لایه تشکیل شده است. لایه بیرونی یک “خز” سفید ساخته شده از پلی آمید قابل بازیافت است که ظاهر و احساسی شبیه مو دارد. این لایه شفاف است و عملکرد عایق دارد، زیرا “موها” هوای ساکن را جذب می کنند. لایه دوم دارای ساختار لانه زنبوری است که باعث سفت شدن پانل می شود. همچنین بخشی از تابش گرما را جذب می کند. لایه سوم یک لایه سیاه و توخالی است که با مواد جاذب گرما پر شده است که به عنوان بافر گرما عمل می کند. این دو لایه از PET و PLA با پایه زیستی ساخته شده اند. نمونه اولیه پوست به صورت سه بعدی چاپ شد.

عملکرد حرارتی بر اساس رسانایی و تابش گرما، مانند پوست خرس قطبی است، اگرچه مورد دوم نیاز به تحقیق بیشتر دارد. Plyskin با حداقل الزامات فرمان ساخت و ساز برای بازسازی در هلند مطابقت دارد. برخلاف بسیاری از مواد عایق، این ماده دعوت می‌کند در قسمت بیرونی نما قرار گیرد و ظاهری منحصربه‌فرد به خانه می‌دهد – که برای نوازش کردن مناسب به نظر می‌رسد.

شرکت ساخت و ساز هلندی Sto نیز دارای عایق نما با الهام از خرس های قطبی است، اما در اجرای بسیار کم مو.

پوست حیوانات منبع عالی الهام برای طراحان مواد است. پیش از این، محققانی را دیدیم که موادی را برای لباس‌های مرطوب با الهام از خز سمور دریایی تولید کردند. طراح Lindey Cafsia برای پروژه فارغ التحصیلی خود در آکادمی سلطنتی هنر در لاهه، هلند، یک ماده عایق به نام Plyskin ساخته است که شبیه پوست و خز خرس قطبی است.

 

  • منابع:
    1. Animal skin is a great source of inspiration for material designers.