یخچال ساید بای ساید ال جی و جاروبرقی رباتیک سامسونگ ست قدرتمند خانه های هوشمند شدند

یخچال های کمپرسور بسیار رایج ترین نوع هستند. آنها صدای قابل توجهی ایجاد می کنند، اما کارآمدترین هستند و بیشترین اثر خنک کننده را می دهند. یخچال های کمپرسور قابل حمل برای وسایل نقلیه تفریحی (RV) و استفاده در کمپینگ گران هستند اما موثر و قابل اعتماد هستند.

واحدهای تبرید برای کاربردهای تجاری و صنعتی را می توان در اندازه ها، شکل ها و سبک های مختلف متناسب با نیاز مشتری ساخت و قیمت یخچال ساید بای ساید ال جی 40 فوت را بر همین اساس تعیین می کنند. یخچال های تجاری و صنعتی ممکن است کمپرسورهای خود را دور از کابینت قرار دهند (شبیه به سیستم های تهویه مطبوع سیستم اسپلیت) برای کاهش مزاحمت صدا و کاهش بار روی تهویه مطبوع در هوای گرم.

یخچال‌های جذبی ممکن است در کاروان‌ها و تریلرها و خانه‌های فاقد برق مانند مزارع یا کابین‌های روستایی استفاده شوند که سابقه طولانی دارند. آنها ممکن است با هر منبع گرمایی تغذیه شوند: گاز (طبیعی یا پروپان) یا نفت سفید معمولی. مدل‌هایی که برای کمپینگ و استفاده از RV ساخته شده‌اند، اغلب این امکان را دارند که (به طور ناکارآمد) با باتری 12 ولت کار کنند.

یخچال های پلتیر با برق، معمولا 12 ولت DC تغذیه می شوند این پلیتر ها در جاروبرقی هم استفاده می شوند که باعث کاهش قیمت جاروبرقی رباتیک سامسونگ می شوند، اما خنک کننده های شراب برقی در دسترس هستند. یخچال های Peltier ارزان هستند اما ناکارآمد هستند و با افزایش اثر خنک کنندگی به تدریج ناکارآمدتر می شوند. بسیاری از این ناکارآمدی ممکن است مربوط به اختلاف دما در فاصله کوتاه بین دو طرف “گرم” و “سرد” سلول پلتیه باشد.

یخچال های پلتیر معمولا از سینک های حرارتی و فن ها برای کاهش این دیفرانسیل استفاده می کنند. تنها صدای تولید شده از فن می آید. معکوس کردن قطبیت ولتاژ اعمال شده به سلول های پلتیه منجر به گرمایش به جای خنک کننده می شود. بنابراین این سلول ها در ساخت سینما خانگی اسنوا هم استفاده می شوند.
در خانه‌ای بدون تهویه مطبوع (گرمایش و/یا سرمایش فضا)، یخچال‌ها بیش از هر وسیله خانگی دیگری انرژی مصرف می‌کنند. در اوایل دهه 1990 رقابتی بین تولیدکنندگان بزرگ برای تشویق بهینه سازی انرژی برگزار شد.

مدل‌های کنونی ایالات متحده که واجد شرایط Energy Star هستند، 50% انرژی کمتری نسبت به مدل‌های متوسط ساخته شده در سال 1974 مصرف می‌کنند. کارآمدترین واحد تولید شده در ایالات متحده حدود نیم کیلووات ساعت در روز (معادل 20 وات به طور مداوم) مصرف می کند.

اما حتی واحدهای معمولی نیز کاملاً کارآمد هستند. برخی از واحدهای کوچکتر کمتر از 0.2 کیلووات ساعت در روز (معادل 8 وات به طور مداوم) استفاده می کنند. واحدهای بزرگتر، به ویژه آنهایی که فریزرها و یخ سازهای بزرگ دارند، ممکن است تا 4 کیلووات ساعت در روز (معادل 170 وات به طور مداوم) استفاده کنند.

اتحادیه اروپا از برچسب رتبه بندی بررسی قیمت تلویزیون سامسونگ 32 اینچ دست دوم مبتنی بر حروف به جای آن از ستاره انرژی استفاده می کند. بنابراین یخچال های اتحادیه اروپا در محل فروش بر اساس میزان مصرف انرژی آنها برچسب گذاری می شوند.

  • منابع:
    1. Energy efficiency
  • تبلیغات:
    1. انتخاب تخت بیمارستانی و نحوه استفاده از آن
    2. تأثیر تایل بر آکوستیک داخلی
    3. ترمز بریدن کامیون لوله پلیکا که منجر به بستن بزرگراه شد!
    4. شادی یک فرد پس از دریافت 100 کیلو طلا رایگان